donderdag 2 mei 2013

Koning worden, de aftrap


Mijn eigen koning worden


Vandaag op Twitter gelezen over een toespraak van Ghandi dat onze grootsheid niet zit in het veranderen van de wereld maar in het veranderen van onszelf.
Ik moest meteen denken aan het initiatief van Manfred van Doorn over een briefing voor de koningeen oproep aan WA om waarlijk koning te worden en tegelijk een oproep voor het hele volk in mijn beleving, om koning over onszelf te worden.

Dit is een proces, en opeens wist ik hoe ik het ga aanpakken: vanaf vandaag, de dag dat WA is gekroond als koning, ga ik elke dag een stukje tekst schrijven dat refereert aan het onderwerp 'koning worden'.

Als inspiratie pak ik alles wat op een dag voorbij komt, van de dagelijkse routine met het gezin, werk, tot aan de intuïtieve momenten en inzichten van bovenaf.
Mijn doel is dit een jaar, 365 dagen, te doen, en zo dichter bij mijzelf te komen. Een tweede doel is om anderen er deelgenoot van te maken, voor wie dat wil, door er een weblog van te gaan maken. Zo hoop ik anderen te inspireren, zoals ikzelf ook door anderen ben geïnspireerd; een continu proces, los van tijd en plaats.
Dit was de aftrap!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten